top of page
  • תמונת הסופר/תצוות יהלומים

הערכת יהלומים

אנו ממליצים להעריך את טבעת היהלום שלך על ידי שמאי מוסמך. עם הערכה רשמית, אתה תהיה זכאי לקבל את ההחזר הכספי המלא עבור התכשיטים שלך באמצעות חברת ביטוח.

מה הערכה?

ההערכה תתאר את הטבעת שלך ואת ערכה כולל היהלום, והאבנים האחרות. שמאים ותכשיטנים מקצועיים מספקים הערכות ערך אלה. בענף התכשיטים נהוג לנפח הערכות, בדרך כלל 100% מעל לערך הקמעונאי.

במילים אחרות, ההערכה אינה מייצגת את הערך האמיתי של טבעת היהלום. כשאתה מקבל לראשונה את ההערכה, זה אולי נראה כאילו שהטבעת שלך שווה הרבה יותר. גם חברת הביטוח וגם התכשיטן נהנים מהשמאות המנופחת. חברות ביטוח יכולות לגבות פרמיות גבוהות יותר והתכשיטן יכול להתהדר בעסקה מצוינת.

מכיוון ששמאות לא משקפת את הערך האמיתי של טבעת היהלום שלך, אתה צריך להיות מציאותי לגבי הציפיות כשאתה מוכר או סוחר באבן שלך.אתה יכול להיות מופתע מכמה מעט תקבל בהשוואה להערכה שלך. הערכתך אינה מהווה אינדיקטור טוב למה שתקבל תמורת מחיר מכירה חוזרת. זה יותר למטרות ביטוח.

ההבדל בין הערכה ותעודה

הערכה שונה מתעודת דירוג היהלומים המצורפת לטבעת שלך. דו"ח לדירוג יהלומים, כמו GIA, מספק פרטים כמו משקל בקראט, חיתוך, צבע וצלילות. תעודת דירוג אינה מספקת הערכה כספית.

בניגוד לאנשי המקצוע בגופים המדרגים במעבדה, לשמאי אין גישה לכל הציוד בו מעבדות משתמשות. בנוסף, למרות העובדה שיש הרבה חברות וארגוני הערכה, הם אינם יכולים להיות אחידים בדירוג שלהם כמו מעבדה. במעבדה עובדים אנשי מקצוע עבור חברה יחידה תחת הנחיות ופרמטרים קבועים. בשמאות, אנשי מקצוע יכולים לפעול באופן עצמאי, או להיות קשורים לחברת תכשיטים קטנה או גדולה.

איפה ניתן לקבל הערכה

כמעט כל התכשיטנים מציעים הערכות. קיימים גם שמאים עצמאיים, יחד עם חברות יהלומים המספקות הערכה בחינם לרכישת התכשיטים שלך. אם אתה הולך להעריך אצל שמאי עצמאי, יש כמה דברים שצריך לבדוק.

שמאי עצמאי:

אם אתה קונה יהלום ומעריך אותו באופן עצמאי, היזהר מאוד בבחירת השמאי.

ראשית, השמאי חייב להיות בעל רישיון ועם רקע גימולוגי מוכר.

שנית, שימו לב שאפילו תכשיטן, שמאי או גמולוג מוכר יכולים להתפתות להיות לא אובייקטיביים בהערכתם את הטבעת שלכם. הם עשויים לקטול טבעת שקנית ממקור אחר אם הם חושבים שהם יכולים לשכנע אותך לקנות אצלם. התמריץ שלהם הוא שהרווח בטבעת גבוה משמעותית מהחיוב בגין הערכה.

כשהולכים להערכה, תמיד ציין מראש כי כבר רכשת את היהלום ואינך מצליח להחזיר אותו. בדרך זו, אין להם שום תמריץ לקלקל את ההערכה שלא לצורך. לא כל הצורפים או השמאים עובדים כך, אך עליכם להגן על עצמכם במקרה שתתקלו בחריג לכלל.

כמעט כל התכשיטנים מציעים הערכות. קיימים גם שמאים עצמאיים, יחד עם חברות יהלומים המספקות הערכה בחינם לרכישת התכשיטים שלך. אם אתה הולך עם שמאי עצמאי, יש כמה דברים שצריך לצפות בהם.

ההערכה הטובה ביותר תקבל אצל מעריך שהינו חבר בבורסת היהלומים

הנמצא כל יום האולם המסחר ומודע למחירי היהלומים על בסיס יומי וכמובן כפוף לתקנון מסחר מחמיר

מדוע צריך לקבל הערכה

קבלת הערכת שווי לטבעת שלך מועילה משתי סיבות:

שקט נפשי בידיעה שערך הטבעת שלך קרוב למה ששילמת עבורה

ביטוח הטבעת שלך בערך החלף המלא

הערכות נדרשות כדי שחברת ביטוח תבטח את הטבעת שלך. ההערכה הרשמית הזו הופכת אותך זכאי להחזר כספי אם ​​הטבעת שלך אבדה או נגנבה. אתה יכול לרכוש ביטוח טבעות ספציפי או להוסיפה במסגרת ביטוח תכולה של בית או דירה.

ההערכה הטובה ביותר תקבל אצל מעריך שהינו חבר בבורסת היהלומים

128 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page